Nedostatok času a zužujúci pocit, že nič nestíhame môže mať z dlhodobého hľadiska vážny dopad na naše fyzické, emocionálne a duchovné zdravie.

Pri večne uponáhľanom životnom tempe sa máme tendenciu nezdravo stravovať, menej cvičiť a často krát zanedbávame aj svoj osobný rozvoj. Tieto rady by nám mohli pomôcť ako si „ukradnúť“ aspoň troška času vo svoj prospech a predísť pocitu vyhorenia.

Najprv 15 minút

Nech robíme čokoľvek, 15 minút počas dňa si nájde každý jeden z nás. Či už zavrieme oči pri monitore a budeme počúvať hudbu, rozprávať sa s osobou, na ktorej nám záleží, vyberieme sa na prechádzku do miestneho parku alebo si doprajeme vynikajúcu kávu. Obyčajných pätnásť minút len pre seba nám dokáže navodiť duševnú a mentálnu harmóniu. Neskôr, keď si osvojíme tento zvyk „nič nerobenia“ nájdeme si čas aj na jednu hodinku oddychu.

Zvláštna vec

Každý deň by sme mali spraviť jednu zvláštnu vec, ktorá by nám mala priniesť potešenie. Môžeme pozvať blízku osobu na obed či kávu, kúpiť žene kvet len tak, zložiť kompliment, spraviť radosť kamarátovi, darovať úsmev protiidúcemu či odovzdať pochvalu.

Najťažšie veci ako prvé

Keď prídeme do práce, je lepšie ak najprv vyriešime tie najnáročnejšie veci. Čím skôr sa ich zbavíme, tým skôr sa nám bude „ľahšie dýchať“ a zostaneme pozitívne naladení počas celého dňa.

„Nie“

Povedať slovíčko „nie“ vie každý, ale len málokto ho vie používať s asertivitou. Pravdou je, že ak sa naučíme odmietať určité veci, ktoré nám berú čas a energiu, kvalita nášho života sa výrazne zlepší. Čas a život sú predsa najcennejšie komodity!

Foto: Pexels