Nie vždy, ale prídu na nás chvíle, kedy by sme najradšej vyžrali komplet celú chladničku. Rovnako muži ako ženy. Prepadne nás nenormálna chuť niečo jesť. V horšom prípade pokračuje táto túžba počas celého dňa.

Každú chvíľu niečo zobete. Tu zjete toto, tam hento. A na konci dňa zistíte, že ste toho pojedli za dvoch a stále vám nestačí. Váš apetít je totiž privysoký a neviete ho ovládať. S týmito potraviny ho však dokážete skrotiť.

Jablko

Doprajte si jablko tak hodinku pred jedlom. Vďaka obsahu vlákniny a vody sa budete cítiť sýti a nezjete toho tak veľa.

Avokádo

K obedu si dajte polovičku avokáda. Vďaka nemu vám totiž zasýtenie z obedy vydrží omnoho dlhšie ako obvykle.

Fazuľa, cícer a šošovica

Strukoviny patria medzi superpotraviny, v ktorých nájdeme veľké množstvo bielkovín, vlákniny a antioxidantov. Ak ich budete jesť pravidelne, dokážete korigovať vašu chuť na jedlo.

Polievka

Dajte si pred obedom polievku. Nie však hocijakú. Stavte na tú nízkokalorickú a váš príjem kalórií z obeda sa zníži. V žalúdku totiž polievka zaberie priestor a vy toho toľko nezjete.

Kyslé uhorky

Ale aj kyslá kapusta obsahujú mastné kyseliny, vďaka ktorým pomáhajú posilniť väzbu medzi črevom a mozgom. Tieto kyseliny zlepšujú signalizáciu chuti do jedla. Tiež sú v týchto potravinách probiotiká, ktoré znižujú chuť do jedla a pomáhajú znížiť hmotnosť.

Chilli

Kapsaicín, ktorý chilli obsahuje nakopne váš metabolizmu. V Holandsku však zistili aj to, že ak si do jedla pridáte chilli, zníži to váš apetít, pretože papričky zvyšujú sýtosť.

Tmavá čokoláda

Ak vás prepadne chuť na sladké, siahnite po horkej čokoláde. Nielenže znižuje krvný tlak a chráni srdce a mozog, ale obmedzuje túžbu po sladkom aj slanom.

Vajcia

Ak si doprajete vajíčka na raňajky, bez problémov vydržíte nejesť do obeda. Tajomstvom sú bielkoviny, ktoré nás dostatočne zasýtia.

Orechy

Orechy nám dopĺňajú potrebné živiny, bielkoviny a tiež zdravé tuky. Ak vás to stále ťahá čosi zobkať siahnite po orechoch (kešu, arašidy, vlašské, mandle…). Znížia váš apetít.

Ovsené vločky

Ak si dáte na raňajky ovsenú kašu alebo si ich pridáte jednoducho do jogurtu, vydržíte dlhšie nejesť. Je to najmä kvôli obsahu vlákniny a bielkovín. A tiež sa v nich nachádzajú cukry, ktoré nášmu telu poskytujú hydratáciu

Voda

Ak ste hladní dajte si vodu. Nie na darmo sa hovorí, že hlad je maskovaný smäd. Hlad má totiž podobné príznaky ako dehydratácia – máte málo energie, znížené kognitívnu funkciu a zlú náladu. Preto si pred jedlom doprajte pohár vody.

Srvátkový proteín

To, že je lepší ako ten obyčajný, ste už určite počuli. Ide totiž o najsýtejšie bielkoviny. Dajte si za pohár tohto nápoja a hlad vás tak skoro neprepadne.

Foto: Freepik