Vlasy sú korunou krásy každej ženy. Na to aby boli naše vlasy pevné, lesklé a zdravé nestačí len luxusná vlasová kozmetika. Vyživovať ich musíme aj zvnútra. Tieto potraviny sú pre zdravie našich vlasov najvhodnejšie.

 

Losos

Táto ryba je plná omega-3 mastných kyselín, výživných bielkovín, je zdrojom vitamínu B12 a železa. Ak máme nedostatok omega-3 mastných kyselín, naše vlasy budú matné a pokožka značne suchá. Vegetariáni môžu zvoliť alternatívu v podobe ľanových semienok, ktoré sú taktiež vynikajúcim zdrojom omega kyselín a vitamínov.

Orechy

Vlašské orechy, kešu, pekanové orechy a mandle dodávajú našim vlasom zinok, vďaka ktorému sú také zdravé. Avšak špeciálne vlašské orechy sú výnimočné ich vysokým obsahom kyseliny alfa-linolovej, ktorá spolu s omega-3 mastnými kyselinami podporuje zdravý rast vlasov a redukuje ich vypadávanie.

Špenát

V jeho zelených listoch je ukryté množstvo vitamínov A a C. Špenát predstavuje kvalitný prírodný vlasový kondicionér, ktorý svojimi vitamínmi chráni naše vlasy pred poškodením a vysušením.

Strukoviny

Strukoviny ako fazuľa a šošovica sú bohaté na zinok, bielkoviny, železo a biotín. Ak nám tieto živiny v našej strave absentujú, pravdepodobne máme krehké a polámané vlasy, ktoré nie a nie narásť.

Celozrnné potraviny

Celozrnný chlieb, cestoviny či ryža. Nielenže sú zdravšie, ale obohatia nás aj o celý rad vitamínov B, železo a zinok.

Vápnik

Najmä mliečne výrobky s nízkym obsahom tuku, odstredené mlieko a biele jogurty v bio kvalite. Ako super potravina je pre naše vlasy kombinácia bieleho jogurtu s vlašskými orechmi či s ľanovými semiačkami.

Foto: Pexels.com