Poznáte to, keď idete niekam von a vaša kamarátka či parťák zhltnú na posedenie celú pizzu a nemajú ani gram navyše. Naopak vy máte pocit, že priberáte aj zo vzduchu. Môže za to váš spomalený metabolizmus, ktorý treba nakopnúť.

Naštartovať svoj metabolizmus môžete jednoducho. Stačí, ak si osvojíte určité zvyklosti a bude vám spaľovať omnoho lepšie. Avšak nezabúdajte, že ak aj svoj metabolizmus zrýchlite, neznamená to, že na večer môžete do seba nahádzať celú chladničku.

Bielkoviny

Zaraďte do svojho jedálnička bielkoviny. Naše telo totiž potrebuje na ich spálenie vynaložiť viac práce a teda spáli viac kalórií. Nezabudnite však vyvážiť príjem rastlinných so živočíšnymi. Podiel by mal byť 70:30. Začnite konzumovať strukoviny, syr, ryby, kura či oriešky. Zároveň sa snažte obmedziť príjem sacharidov a zvýšiť príjem vlákniny.

Zelený čaj

Ak je váš metabolizmus spomalený vyhnite sa alkoholu, sladkým nápojom či sóde. Začnite piť viac zeleného čaju. Jednak zrýchlite svoj metabolizmus, zabojujete s únavou a tiež doplníte antioxidanty. Už tri šálky zeleného čaju denne zrýchlia váš metabolizmus o 10%.

Cvičenie

Zaprite sa a choďte do fitka. Ak vám je naozaj tak veľmi proti srsti, zacvičte si doma alebo si vybehnite do prírody a snažte sa spevniť svoje svaly. Čím sú vaše svaly pevnejšie a silnejšie, tým efektívnejší spaľujete.

Správne stravovanie

Nezabúdajte na raňajky. Doprajte si menšie porcie a častejšie počas dňa, ideálne 6-krát denne. Zaraďte do jedálnička potraviny bohaté na zdravé tuky (kešu, avokádo), omega 3 mastné kyseliny (ryby).

Voda, voda, voda

Nezabúdajte dodržiavať pitný režim. Vyhnite sa prázdnej energii z džúsov, sladkých nápojov či energeťákov. Siahnite radšej po čistej vode, prípadne minerálke (ale nie príliš často) či detoxikačných čajoch. Ak už chcete ochutenú vodu, pripravte si ju. Do džbánu pridajte citrón, limetku, mätu, plátky uhorky či pomaranča.

Foto: Freepik