Existuje dlhý zoznam potravín, ktoré by mali byť stálicami v našom jedálničku, ak sa chceme stravovať zdravo. Množstvo kalcia, teda vápnika v nich sa veľmi často prehliada a podceňuje.

Výživová poradkyňa a expertka na zdravie Cynthia Sass dokonca tvrdí, že ženy konzumujú ešte menej kalcia než muži. V užitočných radách prezradila ako to zmeniť!

Ca – calcium

Telo musí mať všetkého dostatok, ináč by sme nikdy nedosiahli požadované výsledky alebo si neudržali stály fit pocit. Prvok, o ktorom je reč je základom pre zdravé kosti. Cynthia dopĺňa: „Vápnik je potrebný pre prácu svalov a jeho malé množstvo časom zvyšuje riziko zlomenín. Prvá vec, ktorú by ste mali vedieť je, že ženy potrebujú 748 – 968 mg na deň. Môže sa to zdať veľa, no ak zvolíte správny výber jedla, ľahko dosiahnete tento cieľ.“

vapnik potraviny mliecne

V obchode si posvieťte na tieto produkty – mliečne výrobky, sardinky, losos (s jedlými kosťami), varený kel či hlávková kapusta, sezamové semienka, biela fazuľa, čínska kapusta, morské riasy, brokolica a mandle. Každý si už nájde to pravé, pre jeho chuťové poháriky. Viac než 99 % vápnika v ľudskom tele je v kostiach a zuboch, preto sú tak silné a tvrdé. Okrem toho, ho potrebuje nervová aj hormonálna sústava. Nevynechajte preto výživu, po ktorej organizmus túži!

davka vapnika den mandle

vapnik kapusta denna davka

Prečítajte si tiež: Chýba vám draslík? Doplníte ho vďaka týmto potravinám

Zdroj: popsugar.com | Foto: Pixabay, Freepik