Neustále nutkanie jesť sladké maškrty neznamená, že máme nedostatok cukru v tele. Skôr ide o zlozvyk, z ktorého sa postupne stal návyk, akýsi rituál. Niečo, bez čoho si už pomaly nevieme predstaviť priebeh dňa.

Ak zapíjame každé jedlo sladeným nápojom, pretože nám to tak „chutí viac“ alebo máme potrebu každé jedlo zakončiť sladkým dezertom, aby sme boli spokojní, mala by nám zablikať kontrolka.

Cukor ako droga

Rafinovaný cukor je rovnako návykový ako kokaín. Tento sladký jed okrem toho, že je veľmi nezdravý, zvyšuje riziko obezity a podporuje kardiovaskulárne ochorenia srdca. Pravdou je, že rafinované cukry nájdeme skryté už takmer všade. Pri konzumácií rajčinovej omáčky, jogurtu, konzervovaného ovocia a šalátu so zálievkou si to až tak neuvedomujeme.

L-glutamín

Výživový doplnok L-glutamín je aminokyselina, ktorá pomáha znížiť chuť na cukor. Keď hladina cukru v krvi klesne, táto aminokyselina sa ľahko premení na glukózu, čo spôsobí, že naša chuť na cukor výrazne klesne.

Kyslé a horké potraviny

Potlačiť sladké chute nie je jednoduché, ale aj tu zaručene funguje, že všetko sa dá oklamať. Ak namiesto sladkej čokolády siahneme po horkej s vysokým obsahom kakaa alebo vypijeme pohár acidofilného mlieka, chuť na rafinovaný cukor zmizne behom pár minút.

Bielkoviny

Potraviny ako fazuľa, orechy, vajcia, tvaroh sú bohaté na bielkoviny, ktoré zredukujú chuť na cukor a navyše nás dobijú zdravou energiou. Siahnuť po bielkovinových jedlách sa oplatí aj vtedy, keď sme vystresovaní. Rafinovaný cukor stres ešte prehlbuje.

Foto: Pexels.com