Dve polievkové lyžice obsahujú až 74 mg horčíka, čo predstavuje 25% z dennej odporúčanej dávky. Tieto tekvicové semienka však vedia prekvapiť omnoho viac!

Ich pravidelnou konzumáciou dokonca vieme znížiť riziko obezity, cukrovky a srdcových chorôb. Určite sa ich teda oplatí zaradiť do jedálnička. A aké sú ich ďalšie benefity?

Bohaté na živiny

Omega-3 a omega 6-mastné kyseliny, antioxidanty a vláknina. Všetky tieto cenné živiny nájdeme pohromade v tekvicových semienkach. Dokonca, s ich konzumáciou si vieme pomôcť aj pri probléme s chronickou nespavosťou. Účinná aminokyselina, ktorá sa nazýva tryptofán, sa v našom tele premieňa na serotín, ktorý prezývame aj „hormón spánku“.

Okrem horčíka aj zinok

Zinok ako minerál je pre naše telo takisto veľmi dôležitý. Tento cenný minerál sa stará o zdravie našich vlasov, nechtov, pokožky a posilňuje náš imunitný systém, ktorý zbavuje od rôznych infekcií.

Zdroj: Medicalnewstoday.com | Foto: Pixabay, Freepik