Pocit, keď sa do sýtosti najeme a následne nás nesmierne bolí brucho, je nám asi všetkým známy. Častokrát pocit ťažoby z jedla ovplyvňuje viac faktorov. Časová tieseň, stres či úzkosť.

Nie vždy si cez obednú pauzu, ktorá trvá tridsať minút stihneme kúpiť a zjesť naše jedlo. Tieto potraviny si dokážu s bolestivým bruchom a s ťažkým žalúdkom dať rady.

Banány

V ich sladkosti sa ukrýva veľký zdroj draslíka a vitamínu B. Obsahujú aj elektrolyty, ktoré v spojení s draslíkom tíšia bolesť v bruchu a obnovujú tráviaci trakt.

Ryža

Ale nie hocijaká. Celozrnná hnedá ryža je na bolesť brucha najideálnejšia. Je veľmi ľahko stráviteľná, rovnako ako banány, a prínosom na ťažký žalúdok je jej škrob. Taktiež obsahuje aj veľa mangánu, vzácneho minerálu, ktorý urýchli náš metabolizmus.

Jablká

Na to, aby nás jablko zbavilo bolesti, je potrebná jeho šupka. Jablkové šupky obsahujú pektín. Látku, ktorá dokáže pomôcť pri probléme so zápchou a hnačkou.

Bylinkový čaj

Na bylinky sa môžeme spoľahnúť vždy. Konkrétne kamilkový čaj je úľavou pre naše boľavé bruško. Okrem toho nás bylinkové čaje aj uvoľnia a do určitej miery odbúravajú stres a napätie.

Zázvor

Jeho všemocná sila je populárna po celom svete. Dokáže zmierniť horúčku, zbaviť organizmus baktérii a taktiež si poradí aj s bolesťou brucha. Od surového zázvoru s medom po zázvorový čaj či kandizovaný zázvor mu každý dokáže prísť na chuť.

Kokosová voda

Rovnako ako banány aj kokosová voda obsahuje množstvo elektrolytov a draslíka, ktoré účinne naše brucho zbavia bolesti.

Foto: Pixabay