Naše oči sú dennodenne namáhané. Či už pracujete vo výrobe alebo celý deň niečo ťukáte do počítača. Večer môžete badať známky začervenania, slzenie či neutíchajúce svrbenie. Vaše oči sú suché.

A dávajú vám to aj značne najavo. Nemali by sme to brať na ľahkú váhu, ale dopriať svojim očiam patričnú opateru a oddych od zaťaženia. Ako na to? Stačí urobiť týchto pár krokov!

Diaľka

Už počas dňa stačí, že sa aspoň každú hodinu zahľadíte na 5 minút niekam do diaľky. Keď celý deň pozeráte len na blízku vzdialenosť ako je monitor počítača, montážna linka či triedna kniha, vaše oči to namáha. Preto, ak sa dá, zahľaďte sa niekam do prírody.

Kvapky

Prvou a rýchlou pomocou pre unavené oči môžu byť kvapky. Naše oči sa dlhým pozeraním na jeden objekt vysušujú, pretože nežmurkáme toľko, koľko by sme mali. Predstavte si, že behom jedinej minúty žmurknete 20x, keď pozeráte do počítača urobíte tak len 10x. Preto občas oči potrebujú zvlhčiť, a na to sú vhodné očné kvapky.

Spánok

Aj dostatok spánku pomáha našim očiam. Práve noc je ten čas, kedy si najlepšie oddýchnu. Netrápte svoje oči ešte večer pred spaním čítaním či pozeraním do smartfónov alebo tabletov. Ovlažte si tvár a teda aj oči chladnou vodou a choďte spať.

Masáž

Áno, aj oči je možné masírovať. Samozrejme, že ich nebudete “mliagať” ako kysnuté cesto. Masáž si môžete dopriať aj v práci či škole. Len zavrite oči a bruškami prstov si jemne poklepkávajte po viečkach. Potom prejdite na krúživý pohyb.

Obklady

Čajové, uhorkové alebo len obyčajné chladivé. Ak sú vaše oči unavené a opuchnuté použite kocky ľadu, prípadne si zakúpte gélovú masku. Určite ste už neraz videli ako si vo filmoch ženy kládli na oči uhorku. Je to preto, že znižuje zápal a tiež potláča opuch. Vyskúšať môžete tiež bylinkový obklad. Čajové vrecúško z rumančeka nevyhadzujte. Len ho nechajte vychladnúť a potom na 5 minút položte na oči.

Foto: Freepik