ZDIEĽAŤ

Trápite sa vo fitku, beháte ako blázon, jedávate šaláty a kuracie mäso, vyhýbate sa cukru a aj napriek tomu ručička na váhe (alebo čísla) neukazuje tú vysnívanú hmotnosť. Alebo raz ukáže viac, inokedy menej. Nemajte strach, možno sa len nevážite správne.

Teraz sa zrejme pýtate, čo môžete robiť zle na postavení sa na váhu. Ono to však nie je len o tom sa na ňu postaviť a čakať. Váhu totiž ovplyvňuje viacero faktorov. Ako sa teda vážiť správne?

Vážte sa ráno

Na váhu sa nestavajte večer po celom dni, ani poobede. Vážte sa ráno, keď vstanete. Najlepšie nalačno a stále v tom istom pyžame či spodnej bielizni. Takto bude vaša váha menej skreslená.

Nevážte sa po opici

Ak ste v noci žúrovali, na váženie zabudnite. Na jednej strane je otázne či vôbec vstanete ráno a na strane druhej alkohol viaže v tele vodu, ktorá zvyšuje hmotnosť.

To isté miesto

Váhu majte pri vážení vždy na tom istom mieste. Nevážte sa raz na parketách, inokedy na kachličkách a ďalší raz na koberci. Nastavenie váhy to môže zmiasť a tým sa skreslí aj vaša váha.

Nie často

Nestavajte sa na váhu príliš často. Ak budete na nej stepovať každý deň a očakávať horibilné výsledky, budete sklamaní. Zo dňa na deň sa predsa nedá schudnúť stanovených 10 kíl. Úplne postačí, ak sa odvážite raz za dva týždne či mesiac. Je to objektívnejšie a nie také demotivujúce.

Nie počas menštruácie

Ženy by sa rozhodne nemali vážiť v čase, keď majú “svoje dni”. Vtedy totiž organizmus zadržiava viac vody a telo je nafúknutejšie. Ani brať miery sa v tomto období neoplatí.

Radšej meter ako váha

Ak už ste sa dali na to, že chcete schudnúť a kombinujete stravu s cvičením, radšej sa merajte. Na váhu sa vám stačí postaviť raz za mesiac. Ak chcete vidieť výsledky radšej si zmerajte vaše miery a napríklad každý týždeň si ich zapíšte. Váha nemusí vždy ukazovať úbytok, pretože z tuku možno schudnete, ale na druhej strane vám narastie svalová hmota.

Foto: Freepik