Čerstvo uvarená sladká kukurica je veľmi chutná a navyše aj plná zdraviu prospešných látok a vitamínov. Jej zlaté klásky v sebe naozaj ukrývajú „klenoty“ pre naše zdravie.

 

Nízky glykemický index

Ak si vezmeme bielu ryžu či chlieb, pri ich konzumácii sa nám prudko zdvihne hladina cukru v krvi a následne sa radikálne zníži. Sladká kukurica to nerobí. Pri jej konzumácii sa cukor uvoľňuje postupne.

Zdroj B-komplex vitamínov

Vitamínov z radu béčkových obsahuje v hojnom počte. Najviac zastúpené sú vitamíny B1, B3, B5, B9 a B12. Okrem toho v nej nájdeme aj dostatok železa a draslíka.

Zdravý cholesterol

Šupinatý kukuričný olej, ktorý sa v kukurici prirodzene nachádza, pomáha z tela odvádzať „zlý plazmový cholesterol.“

Krásna pokožka

Sladká kukurica je bohatá aj na vitamín A, ktorý má v kozmetickom priemysle prezývku „vitamín krásy.“ Kukurica obsahuje aj beta-karotén a kukuričný škrob. Tento kukuričný škrob sa pridáva do rôznych kozmetických výrobkov, aby vyliečil pleť od vyrážok a zápalov.

Chráni naše srdce

Antioxidanty, ktoré bojujú proti voľným radikálom a likvidujú rakovinotvorné bunky sa tiež nachádzajú v kukurici. Taktiež aj kyselina feruľová, antikarcinogénna látka, ktorá je účinná proti nádorom na prsníku a na pečeni.

Foto: Pixabay