Banán ako taký patrí medzi jedno z najvýživnejších ovocí. Jeho vysoký obsah draslíka a veľké množstvo vlákniny z neho robia superovocie. Vo svojej sušenej podobe, tzv. banánových lupienkoch sú síce kalorickejšie a obsahujú viac nasýtených mastných kyselín, ale vždy budú zdravšie ako sladkosti.

 

Vitamín C

Či už v čerstvej alebo v sušenej forme, banány obsahujú vitamín C. Ak nahradíme nezdravé sladkosti hrsťou banánových lupienkov, v kombinácií s kukurmou, predídeme rôznym ochoreniam ako chrípka či nádcha.

Sacharidy

Banánové lupienky disponujú vysokým obsahom uhľohydrátov. Naše telo pre zdravé fungovanie sacharidy vyžaduje, a preto sú banánové lupienky vynikajúcim zdrojom na rýchle doplnenie energie. Obzvlášť po nich môžeme siahnuť po fyzickej aktivite či záťaži a využiť ich ako zdravý zdroj glukózy.

Stráviteľnosť

Banánové lupienky rovnako ako banány sú veľmi ľahké pre náš tráviaci trakt. Dokonca sa odporúča sušené banánové lupienky zaradiť do nášho jedálnička, ak máme problémy s trávením, pálením záhy či nepríjemnými a boľavými kŕčmi, ktoré vznikajú hlavne u žien v menštruačnom období.

Srdce a pečeň

Pre banánové lupienky pražené na nezdravom oleji to neplatí, ale ak budeme konzumovať tie, ktoré sú pražené na olivovom alebo kokosovom, naše srdce sa nám odvďačí. Nedôjde tak k nebezpečnému a zvýšenému cholesterolu v krvi.

Foto: Pixabay.com