Kvalitný a dobrý spánok je základom šťastného života. Ak v našom živote spánok absentuje, môžeme si privodiť vážne zdravotné problémy. A to predsa nechce nikto z nás.

Ak sme nevyspatí môžeme ľahko zapríčiniť dopravnú nehodu, stratiť kontrolu nad našimi emóciami, náš pracovný výkon nebude dostatočný, a to vedie k ďalším problémom. Plus náš organizmus a metabolizmus sa výrazne spomalí, čo prispieva k prírastku telesnej hmotnosti. Okrem obezity si môžeme naordinovať aj cukrovku, ochorenie srdca a ohroziť aj našu pamäť.

Denná ospalosť

Ak sa ráno budíme s pocitom, že sme viac unavení než keď sme si išli ľahnúť, naše telo nám len dáva najavo, že potrebuje viac času. Platí tu jednoduchá zákonitosť: čím sme mladší, tým viac spánku potrebujeme. Priemerný dospelý človek potrebuje 7 až 8 hodín spánku.

Nespavosť

Neustále prehadzovanie sa z jedného boku na druhý a stále nie a nie zaspať. Niekedy nám jednoducho len nedá zaspať naša nervozita. Faktorov nespavosti existuje hneď niekoľko. Ak si vypijeme šálku kávy či čierneho alebo zeleného čaju pár hodín pred spánkom, je prirodzené, že proces zaspávania bude ťažší. Taktiež zle urobíme, ak zjeme mastné či príliš kalorické jedlo tesne pred spaním alebo si zapálime cigaretu. Rovnako si uškodíme, ak budeme dlho pozerať do telefónu či tabletu, umelé osvetlenie výrazne narúša kvalitu spánku.

Zlá životospráva

Alkohol je všestranná záležitosť. Je pravda, že po pohári vína sa zaspáva veľmi ľahko, ale problém nastáva v polovici spánku, kedy sa naše telo doslova strhne a často krát už ďalšie zaspávanie nejde tak hladko. Naše telo je vystavené šoku aj keď žijeme obrátený životný cyklus, teda ak pracujeme na nočné zmeny. Spánok za bieleho dňa pod vplyvom slnečného žiarenia nemusí byť pre regeneráciu tela postačujúci. Hlavne počas horúcich letných dní.

Spite ako bábätko

Medovka, ľubovník, harmanček či lipa. Čaje z týchto byliniek podporujú kvalitný spánok. Pokojne sa nám bude zaspávať aj po pohári s teplým mliekom a s medom. Pokiaľ ide o náš telefón, určite nepatrí pod vankúš, položiť by sme ho práve mali čo najďalej od našej hlavy.

Zdroj: OnHealth.com | Foto: Pexels.com