dieťa úsmev

Veľa ľudí vám v dnešnej dobe povie, že myslieť pozitívne je základom šťastného života. Ľahšie sa to hovorí, ale ťažšie sa to praktizuje. Dokonca často sa stáva, že osoba, ktorá vám odporúča myslieť pozitívne, sama svoju myseľ zapĺňa negatívnymi pocitmi. Zmena k lepšiemu sa neudeje sama od seba, ale človek to musí chcieť a musí veriť, že dosiahne to, čo si zaumieni.

Každý z nás reaguje na rozličné situácie rôzne. Aj keď je istá pravdepodobnosť, ako sa daný človek v istej chvíli zachová, nemôžeme sa na to spoliehať. Rovnako to funguje aj v prípade, ak chceme priateľovi, známemu alebo rodinnému príslušníkovi zlepšiť jeho „mizernú“ náladu.

Na zlepšenie nálady sa odporúčajú tieto činnosti:

  • maľovanie – zoberte si papier a kreslite to, čo vám napadne a na čo máte náladu,
  • sprcha – voda ma očisťovať človeka, a to platí aj v prípade negatívnych emócii,
  • športovanie – rozhýbte telo, pohyb zbavuje a uvoľňuje potlačené emócie,
  • objatie – objímte kamarátku, rodičov alebo domáce zvieratko,
  • masáž – odporúča sa najmä masáž žalúdka, aby sa uvoľnili nahromadené emócie,
  • skákanieskok cez švihadlo alebo trampolína má vraj pozitívne terapeutické účinky,
  • vykričte sa – napätie musí ísť z tela von, preto kričte nahlas a najlepšie v súkromí,
  • rozpíšte sa – niekedy je lepšie dať svoje pocity na papier, lebo bude vám ľahšie na srdci,
  • zhlboka dýchajte – vaše telo a myseľ sa spomalia a budete cítiť menší tlak.

Foto: Pixabay